معرفی باغ ملی گیاه شناسی میانمار + آدرس

 باغ ملی گیاه شناسی میانمار در سال ۱۹۱۵ تأسیس شده و توسط زندانیان ترکی که در زمان جنگ جهانی اول اسیر شده بودند ساخته شده است.  این باغ گیاه شناسی با مساحت ۴۳۵ هکتار دارای بیش از ۴۸۰ گونه گل، درختچه و درخت است.

شهر پین او لووین (Pyin Oo Lwin) از آب و هوای نسبتاً مطلوبی برخوردار است و دمای آن در تابستان به ندرت از ۲۵ درجه سانتی گراد بیشتر می شود. دمای هوا در شب ماه ژانویه سرد شده و به کمترین درجه یعنی ۵ درجه سانتیگراد می رسد. خاک های حاصلخیز و باران های فراوان تابستان، آن را بهشتی برای باغبانان کرده است.

نمای کلی باغ گیاه شناسی در میانمار

آقای الکس راجرز، کارشناس پژوهش جنگل میانمار، از لیدی شارلوت ویلر-کاف، گیاه شناس تازه کار مستقر در برمه دعوت کرد تا در تبدیل یک سایت ۲۴۰ هکتاری به یک باغ گیاه شناسی به او کمک کند. لیدی کافین برای شش سال آینده روی طرح و کاشت کار کرد و از کارشناسان باغ Kew Gardens در لندن مشاوره می گرفت.

در سال ۱۹۱۷ این پارک به عنوان یک باغ گیاه شناسی متعلق به دولت اعلام شد و در حال حاضر باغ ملی گیاه شناسی میانمار با مساحت ۴۳۷ هکتار که شامل جنگل های محافظت شده نیز می باشد آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران سراسر جهان است.

با اضافه شدن تعدادی از جاذبه های گردشگری جدید در سال های اخیر، این باغ زیبایی همیشگی خود را حفظ کرده است. باغ از سال ۲۰۰۰ متعلق به یک شرکت خصوصی است.

تصویر فضای باز باغ گیاه شناسی

گونه های گیاهی و جانوری باغ ملی گیاه شناسی میانمار

گونه های گیاهی موجود در باغ ملی گیاه شناسی میانمار بسیار متنوع است. این باغ دارای ۵۱۴ گونه درختی بومی است و ۷۴ گونه آن از خارج میانمار به این کشور آورده شده است. از دیگر گونه های درخت این باغ می توانیم ۷۵ گونه بامبو که از دسته گیاهان همیشه سبز است و کروتون (Croton) نام برد. از ۳۰۰ گونه گل های ارکیده موجود در باغ ۱۷۸ تای آن در سال ۱۹۴۲ جمع آوری شد. ۲۵ گونه گل رز، ۶ گونه گل سوسنیان و همچنین گیاهان دارویی در این باغ رشد می کنند. این باغ توسط وزارت جنگل میانمار اداره می شود.

حیوانات حبات وحش که در معرض انقراض هستند نیز در این باغ نگهداری می شوند از جمله گوزن های شاخ پیشانی، لاکپشت های ستاره دار برمه ای، تاکین گونه ای از تیره گاوسانان، خوک آهو ها، قرقاول و اردکیان. اطلاعات تکمیلی بیشتری را در وب سایت توریسم و جاذبه های تایلند و میانمار می توانید پیدا کنید.

تصویر پروانه بر روی گل باغ گیاه شناسی

جاذبه های گردشگری باغ

در سال های اخیر در کنار گونه های گیاهی و جانوری جاذبه های گردشگری جدیدی به باغ اضافه شدند. به منظور جذب بیشتر گردشگران خارجی و داخلی این باغ فعالیت های خود را افزایش داده و برنامه های جدیدی ترتیب داده است. در زیر به معرفی آن ها می پردازیم.

برج نان مینت | Nan Myint Tower

در یازدهم آوریل سال ۲۰۰۲ ساخت برج داخل باغ ملی گیاه شناسی میانمار شروع شد و در ۱۸ دسامبر ۲۰۰۳ به پایان رسیده و افتتاح شد. قطر برج ۱۵٫۵ متر و ارتفاع آن ۶۵٫۵ متر است. برج نان مینت (Nan Myint Tower) 12 طبقه دارد که ۱۰ تا آن برای دیدن منظره های زیبا از باغ است و طبقه یازدهم برای تالار پذیرایی است. داخل برج آسانسور نیز وجود دارد و برای رسیدن به طبقه دهم می توانید از آن استفاده کنید یا اینکه با پای پیاده طبقات را بالا روید و از بادی که داخل برج می چرخد لذت ببرید.

تصویر گل سوسنیان در باغ ملی گیاه شناسی میانمار

موزه های باغ گیاه شناسی میانمار

سه موزه در باغ گیاه شناسی میانمار وجود دارد که در زیر به شرح مختصر آن ها می پردازیم.

  1. موزه فسیل | Fossils Museum: موزه میزبان فسیل های پستانداران، خزندگان و بی مهرگان که فراوان ترین گونه جانوران در روی کره زمین هستند می باشد.
  2. موزه چوب های سنگی | Petrified Wood Museum: موزه فسیل های گیاهان، سنگ های رنگارنگ، ریشه های ریز نخل پالمیرای آسیایی و همچنین چیزهایی که از فسیل گیاهان ساخته می شوند را نمایش می دهد.
  3. موزه پروانه | Butterfly Museum: موزه پروانه دارای گونه های مختلفی از پروانه ها از نپال، تایوان، آمریکای جنوبی، ژاپن و آسیای جنوب شرقی است.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با پارک پرواز، تماشایی ترین پارک تهران

کوه گنو بندرعباس

آشنایی با باغ گلها اصفهان