زیباترین باغ تهران برای گردش خانوادگی را بشناسید

 

 باغ نگارستان

در این باغ زیبای ایرانی که به دستور فتحعلیشاه قاجار برای اقامت تابستانی ساخته شده، همه چیز برای گذراندن یک روز خوب فراهم است. به دیدن یکی از باغ های تهران می‌رویم که هم درختان سربه فلک کشیده و حوض‌ها و آب‌نما و شمعدانی‌های زیبایش دلنواز است و هم دیدن آثار هنری فراوان و نقش و نگارها و نقاشی‌ها آن را نگارستان کرده است. گاهی دل آدمی به درد می‌آید از وقایع تاریخی که اینجا اتفاق افتاده است چرا که در حوضخانه عمارت دلگشای باغ، وزیر مدبر قاجار قایم مقام فراهانی کشته شده است.

پنج هزار تومان می‌پردازیم و وارد باغ موزه نگارستان می‌شویم. به محض ورود شمعدانی‌ها به ما خوشامد می‌گویند. در گوشه و کنار باغ قدم می‌زنیم و گاهی عکس یادگاری می‌گیریم. کم‌کم به تماشای گالری‌ها که در تالارهای دو عمارت زیبای باغ برپاست می‌رویم. موزه مکتب کمال‌الملک بیش از 130 نقاشی از این هنرمند را در خود جای داده است. تالار اسفرجانی با 18تابلوی مینیاتور و چرم معرق از این هنرمند چشم را خیره می کند. مجموعه ملک‌الشعرای بهار شامل اسناد دیجیتال، دست نوشته‌ها، عکس و کتاب‌های شاعریادگاری از این شاعر گرامی است. تالار جهانگیر شامل مجسمه‌های کوچکی از چهره‌های سرشناس ایرانی و خارجی حاصل هنر 50 ساله جهانگیر ارجمند است و نهایتا تالاری متعلق به بانوی هنرمند منیرفرمانفرماییان که آثاری متفاوت و مدرن ترکیبی از نقوش هندسی، آینه کاری و نقاشی پشت شیشه خلق کرده است، سفر ما را به دنیای هنر باغ نگارستان تکمیل می‌کند.

از دیگر دیدنی‌های این باغ که از جمله زیباترین باغ های تهران است صف سلام فتحعلی‌شاهی و اتاق کاشی‌های باغ است که فراموش نشدنی است. حافظیه نگارستان نیز با الهام از حافظیه شیراز محلی خوشایند برای استراحت و حافظ‌خوانی است. در کافه و رستوران باغ می‌توانید خود را به یک غذای خوشمزه یا یک چای دبش دعوت کنید. ساعت کار موزه و گالری‌ها از 9 صبح تا 6 بعدازظهر است اما تا 10 شب می‌شود از فضای باغ و کافه‌رستوران آن لذت برد.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با پارک پرواز، تماشایی ترین پارک تهران

کوه گنو بندرعباس

آشنایی با باغ گلها اصفهان