هولناک ترین باغ ایرانی: باغ سنگی سیرجان

 

باغ سنگی سیرجان

اسم سیرجان را که شنیده اید. سیرجان شهری در جنوب غربی کرمان است که جاذبه های بسیار زیادی دارد اما در بین تمام آن ها، یک باغی وجود دارد که از درختانش به جای میوه سنگ آویزان است. باغ سنگی سیرجان را شخصی به این شکل درآورده است که اکنون دیگر در قید حیات نیست اما داستان جالبی برای ساخت آن دارد. اطراف این باغ که بیابان است، حس دلهره آوری به آن داده که به عجیب بودن آن کمک کرده است. این باغ را فردی به نام درویش خان اسفندیارپور ساخته که روایات مختلفی در مورد او وجود دارد. الی گشت در ادامه به داستان پشت پرده باغ سنگی سیرجان می پردازد. با ما همراه شوید.

باغ سنگی سیرجان کرمان

درویش خان اسفندیارپور

درویش خان اسفندیار پور شخصی ناشنوا و لال بود که در اطراف این منطقه زمین هایی برای کشاورزی داشت. روایات زیادی در مورد او در میان مردم شنیده می شود. افرادی می گویند از آنجایی که نام خان بعد از درویش به چشم می خورد، او به احتمال زیاد جزو خانواده های مهمی بود که در نزدیکی شهرستان سیرجان زندگی می کردند.

اما به هر حال چیزی که واضح است، این می باشد که او زمین دار بوده و در این منطقه کشاورزی می کرده است. برخی اعتقاد دارند که او علاوه بر کشاورزی، از راه چوپانی نیز امرار معاش می کرده است.

در آخرین عکس هایی که از درویش خان وجود دارد، او فرد مسنی است که با ریش های سفید و بلند در این منطقه زندگی می کرده است.

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با پارک پرواز، تماشایی ترین پارک تهران

کوه گنو بندرعباس

آشنایی با باغ گلها اصفهان