کوه گنو بندرعباس

 

تاریخچه

همانطور که در ابتدا گفته شد، این کوه مرتفع آب و هوایی نسبتا سرد دارد و یکی از کوه های برف خیز در ایران است. به علت تنوع آب و هوای عالی و پوشش گیاهی در این منطقه، بیش از ۷۰ سال است که توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند و مردم برای دور شدن از هوای گرم و شرجی به آن جا می روند. این کوه زیبا قدمتی چند هزار ساله دارد اما از سال ۱۳۲۰ مورد توجه افراد گردشگر و مردم محلی واقع شده است و هر ساله افراد زیادی برای تفریح و گردش به این منطقه با صفا می روند.

تاریخچه

نقشه و معرفی بخش های مختلف

کوه گنو بندرعباس شامل باغ کاشان، کهنوج و چاهو می شود که زیبایی هر یک از آن ها بی انتها است. این کوه زیبا، مساحتی بالغ بر ۳۵۰ کیلومتر مربع دارد و ارتفاع آن به ۲۳۴۷ متر می رسد. منطقه کوهستانی گنو به دلیل جذابیت های بیشماری که در دل خود جای داده است، به عنوان یک منطقه پر مخاطب شناخته می شود و در حال حاضر ۴۹ هزار هکتار از وسعت آن منطقه برای استفاده کوهنوردان، گردشگران و مسافران، حفاظت شده است. در اطراف کوه گنو، ۲ قله بزرگ دیگر به نام قله بازگرد و قله نصیری وجود دارد که بلند ترین نقطه در آن مکان را تشکیل می دهند و انواع درختان جنگلی و بوته ‌های دارویی در اطراف شان دیده می شود. درختان سر به فلک کشیده انار، انگور، نارنگی، سیب، انجیر، زرد آلو، لیمو ترش، خرما، انبه و نارنج نیز این مکان را به یک بهشت کمیاب تبدیل کرده اند. اگر می خواهید این مکان بی نظیر را از نزدیک مشاهد کنید؛ کافی است بلیط سفر خود را از سایت رسمی و معتبر مستر بلیط به صورت آنلاین تهیه کنید و راهی گشت و گذار در این منطقه شوید. تمام کوه های موجود در این منطقه ویژگی های خاص خود را دارند و از جاذبه ها و دیدنی های بندرعباس به شمار می روند. کوه گنو از ناهموار ترین کوه ها در جنوب ایران به حساب می آید که دارای دریاچه و رود های بسیار فوق العاده ای است. از جمله معروف ترین چشمه های این منطقه رویایی می توان به چشمه سرا، انارو، باغ زیر، دزک، درمر و الیاسی اشاره کرد. نا گفته نماند که به علت خشکسالی های پی در پی در این شهر، برخی از چشمه های آن خشک شده اند.
کوه گنو از نظر زیست ‌محیطی برای زندگی گونه های مختلف حیوانات مناسب است و از این رو باید برای رفتن به آن جا احتیاط های لازم را انجام دهید زیرا ممکن است با حیواناتی مانند گرگ، بز کوهی، خرس، قوچ، آهو، پلنگ، شغال، خرگوش، روباه، خوک، کفتار، کبک، قمری، عقاب، شاهین و تیهو رو به رو شوید.

https://mrbilit.com/mag/geno-mountain/

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با پارک پرواز، تماشایی ترین پارک تهران

آشنایی با باغ گلها اصفهان